Alla inlägg under maj 2008

Av Sara - 30 maj 2008 08:26

Såg på nyhetsmorgon igår om en dokumentärfilm som ska komma om hajar.


Det var så fruktansvärt det lilla jag såg. Visste ni att 100 miljoner hajar om året!! dödas för att hajfens soppa är så exklusivt i kina. Så jävla hemskt att dom fångar hajarna, skär av fenorna och dumpar sedan hajarna LEVANDE i havet. Hajarna sjunker till botten utan förmåga att simma.


Det sjukaste är att hajfena smakar INGENTING utan måste smaksättas med kyckling eller annat.


Det är en sjuk jävla värld vi lever i.


Självklart att folk är rädda för hajar, men varför egentligen, när det enligt nyhetsmorgon dör 3 st om året i USA i en hajattack medans 740 personer dör av brödrostar...



Läs mer om filmen här.

Av Sara - 30 maj 2008 08:08

Full fart mot helgen!

Drömde massa skit inatt. Bland annat var kroknäsa med. Typiskt, ska hon förstöra min sömn nu oxå? det bästa i drömmen var när jag slet ner henne på golvet i hennes grådassiga hår... höhöhö


Ikväll blir det grillning på jobbet och en liten sväng på stan måhända?

C åker till ö-vik ikväll och jag jobbar i helgen...


bloggtorka.


hejdå.



Av Sara - 28 maj 2008 10:28

Efter många långa månader av kyla och vinter så är det äntligen vår och
grillsäsongen är här.


Därför är det viktigt att påminna er alla om hur det går till,

eftersom det är den enda matlagningen som en riktig man gör.

Förmodligen eftersom det medför vissa risker ( tändvätska, eld osv ).


När en man erbjuder sej att grilla händer följande:


Rutin:
1. Kvinnan handlar all mat
2. Kvinnan gör en potatisrätt, sallad, vitlöksbröd, en eller ett par såser
och förbereder efterrätten.
3. Kvinnan marinerar köttet lägger det på ett fat tillsammans med de
nödvändiga grillverktygen och eventuella kryddor. Sedan bär hon ut det till
mannen som sitter bredvid grillen - med en öl i handen.


Här kommer det viktiga:


4. MANNEN PLACERAR KÖTTET PÅ GRILLEN.


Mera rutiner:
5. Kvinnan tar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, underlägg och så
vidare...
6. Kvinnan  går ut till mannen och säger till honom att köttet bränns vid.
Han tackar henne och frågar om hon kan gå in och hämta en öl till medan han försöker att rädda köttet!


Viktigt igen:


7. MANNEN TAR BORT KÖTTET FRÅN GRILLEN OCH LÄMNAR ÖVER DET TILL KVINNAN.


Ännu mera rutiner:
8. Kvinnan dukar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, sallad, bröd,
potatisen, såserna och bär ut dem till bordet där hon har lagt på en ren
duk.
9. Efter maten så dukar kvinnan av och diskar.


Och viktigast av allt:
10. Allihopa tackar mannen så mycket för den utsökta maten och berömmer
honom för hans färdigheter .
11. Mannen frågar därpå kvinnan om hon har njutit av sin mat lediga dag???
När han ser hennes reaktion så kommer han fram till ( det han har misstänkt
länge ) att det går aldrig att göra en kvinna nöjd!

Av Sara - 26 maj 2008 10:21

Ikväll ska jag lägga in lite bilder från min helg.. Men tills dess:


Detta tycker jag var en strålande och rolig idé! Näsa gång jag är hos mor o far ska jag leta reda på nåt kort som jag kan återskapa. SVINKUL!!!


Har ni gjort detta??

Av Sara - 23 maj 2008 14:56

JAG ÄR SUGEN PÅ FEST

VI SES KANSKE I DIMMAN?!

Av Sara - 22 maj 2008 12:09

Som har magsjuka! Hon önskar nog att hon hade en sån här snygg toa, dom här dagarna när det är mest på toan hon spenderar sin tid... hehehe

Då hade hon minsann haft nåt att titta på medans hon tömmer sitt maginnehåll från diverse håll!

Av Sara - 21 maj 2008 09:58

Helgen i Ö-vik var dock helt lovely! Vi kom dit vid halv 7 på fredag kväll och startade upp me grillning och lite ölning. Martin och Carin var inbitna guitarr Hero spelare så det blev lite sånt oxå. C tittade bara på. Och jag lärde mig lite grann att inte hålla gitarren som ett piano... Vi fick även sällskap av ett annat, mycket trevligt par.


På lördagen gav sig grabbarna iväg på crosstur i skogen och vi tjejer for in till stan och strosade, käkade lunch och fyllde på förrådet från bolaget.

På kvällen blev det återigen grillning och ännu mer folk. Vi gav oss även iväg på krogen. Kan det ha varit Stadt vi var på? det är ju alltid nåt hotell man  festar på i mindre städer! =)


På söndagen mådde vi alla som vi borde efter den blöta kvällen...

Grabbarna kom inte iväg förrän vid 13 tiden och vi tjejer låg i soffan och spelade super mario bros. Jag blev rätt bra till slut på guitarr hero oxå!

Sedan gav jag mig ut och testade Carins 125 cross. Dom hade tjatat sen fredagen och det var riktigt roligt faktiskt!


Vi gick ut och käkade på kvällen sen bar det hemöver och två slagna hjältar kröp ner i sängen 20.30


I Måndags var jag dock ledig. Fick inte mycket gjort förutom en massa matlagning och städning hemma. Promenad och träning oxå, förstås.


Igår träffade jag Erika och Wera på promenad sen bjöd Jossan på Kaffe, skönt att spy lite galla ibland, eller hur Jossan? =)


Idag efter jobbet ska jag på banken och få hjälp att placera PPM fonden och den allmänna pensionen.. och börja privat pensionsspara..

Sedan ska jag träna och sen blir det nog inte mycket mer gjort.


Nu ska jag sluta skriva den här skiten och jobba istället.

Av Sara - 16 maj 2008 14:43

nu gör jag strax helg. Ska hinna hem och ta en promenad och packa innan hjärtat kommer, sen drar vi till ö-vik. Hoppas det blir en trevlig helg.

Lite nervöst endå.. har ju träffat Martin en hel del gånger men hans tjej är ny för mig, men det går nog bra. LITE VIN PÅ DET HÄR SÅ!


Ha en bra helg, för det tänker minsann jag ha!

Ovido - Quiz & Flashcards