Alla inlägg under oktober 2008

Av Sara - 19 oktober 2008 16:49

Snart är denna arbetshelg slut. Skönt! även om den gått fort. faktiskt.

Ikväll ska jag ev till Jossan å kika på Tv. Länge sen vi sågs nu!


Imorrn är jag ledig och då ska jag städa, träna och träffa min vän Anna och hennes lilla tös Tuva! Imorrn kör jag igång på riktigt med tjockisklubben igen. I helgen har det inte varit så värstans nyttigt. Skulle nog inte vägt mig igår och sett att jag inte gått upp nåt just. Då blev det helst plötsligt "ok" att smaska lite extra. Men i morrn är det alltså nya tag igen!! Ska bli skönt att komma igång med träningen!!


Nu ska jag jobba bort dom här sista timmarna sen hem å äta middag med min älskling!

Av Sara - 18 oktober 2008 14:10

Vilket endå innebär jobb fär mig. Känns lite surt men nu har ju halva dan gått endå så det är bara att köra på!

Har inte haft tid att sitat vid nån dator och lägga in bilder, men det kommer.


Igår hade jag och hjärtat en riktig myskväll. Först var vi i tvättstugan(??!)  å härjade, hade hur mycket tvätt som helst efter resan!

Sedan lagade jag en supergod middag; fläskfilé med kantarellsås och ugnsrostade grönsaker. MUMS!

Sedan åkte vi till svärmor och drack kaffe och åt efterrätt.


Sen blev det en tidig kväll, c var helt slut så jag låg och tittade på TV själv ett tag innan jag till slut somnade.

Imorse vaknade jag innan klockan ringe 07.10 då gick vi ner och tömde tvättstugan sen tog jag en välbehövlig morgonprom runt tjärn!

Väl hemma väntade värsta brakfrukosten som hjärtat gjort.

Han är ju bara den bästa!


Nu ska jag jobba vidare.

Ikväll efter jobbet ska C roa sig med grabbarna (och groggen)

och jag tror jag ska umgås med syrran? Eller Jossan kanske?! var länge sen med båda nu... Återstår att se vad man orkar efter denna dagen.

ca 4½ timmar kvar.

Av Sara - 17 oktober 2008 07:16

Idag tycker jag att vi alla ska skänka en tanke åt Madde.

Idag är det hennes begravning som jag tror kommer bli mycket vacker.


Ni kan oxå om ni vill följa hennes mamma Annes blogg och hennes pojkvän David som jag har länkat till. Fruktansvärt att läsa hur dom känner efter allt detta tragiska. Men på nåt vis gör det så man inte tar sitt eget liv och dom runtomkring för givna...

Av Sara - 16 oktober 2008 14:03

Nu är vi hemma igen. Inatt runt 02.00 kröp jag ner i en SKÖN säng!!


Idag är det jobb igen och hela helgen för den delen.


Kommer med mer info om resan samt lite bilder.


Vi har haft det helt underbart!


Och det bästa är att hjärtat vill åka på resa igen!

Nu ska jag bara prata in thailand nästa år... =)

Av Sara - 7 oktober 2008 17:51

Blir nog inte mycket sova ikväll. Har inte hunnit packa ännu.

Just nu håller vi faktiskt på att tvätta en del som ska med??!!

Detta är inte likt mig.


Ha en bra vecka, det ska vi försöka ha!!

Av Sara - 7 oktober 2008 07:33

Jag är ledsen att ni inte fick varken bilder eller mer info om vad som hände på båten... Jag hade fullt upp med att motionera bort helgens points + tömma den gamla väskan. Ikväll ska jag packa ner oss i den lite större varianten.

Runt 00.30 börjar färden härifrån. Jag hoppas jag hinner sova nån timme innan, annars kommer det bli tungt att vara vaken i över ett dygn.


Hittar jag nåt internetcafé eller liknande kanske det kommer nåt under den veckan som kommer.

 Men helst vill jag bara ta vara på varje dag med mitt hjärta!

Vi kommer ha kanonkul!!

Av Sara - 6 oktober 2008 10:32

Rätt tärd efter en lång och rolig natt på båten.

Kanske återkommer med en fullständig rapport ikväll.

Av Sara - 4 oktober 2008 10:48

Gårdagen spenderades på staden men ingen av oss var särskillt shoppingsugna. Vi tog en lunch på SOUK sedan åkte vi hem och vilade lite.

Sen gick vi till Ica Banér och handlade in en god middag som vi lagade hos tanjas granne & arbetsgivare. Ingen dålig lägenhet vill jag lova!!

Åt gott och drack vin. Tittade på Idol och det blev en tidig kväll.

Nu har vi käkat frukost.

Snart ska vi bege oss till stan.


Ikväll är det kryssning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards