Direktlänk till inlägg 21 september 2007

En vacker dikt..

Av Sara - 21 september 2007 13:49

Att ens barn dör före en själv tillhör inte naturens gång.

Denna pappa skriver i sin blogg direkt från hjärtat.

Man märker hur mycket han saknar sin son som omkom i en barnd för 3 månader sen. Och det kan man ju förstå, titta på bilderna. En sån liten glad sprallig kille kan man ju inte annat än tycka om!


Dikten är från pappa Berths blogg.


Stanna alla klockor, stäng av din telefon,

tysta hunden med ett ben där den gläfser i vrån,

täck över painot och låt kistan bäras ut

till de sörjandes tårar och trummans förstämda salut.

Må flygplanens klagan betyga vår nöd

där de ristar sitt budskap i skyn: "Han är Död",

klä duvorna i kräppkragar på städernas torg,

låt polisen bära svarta handskar av sorg.

Han var mitt norr, mitt söder, mitt väst och öst,

min arbetsvecka och min söndagströst,

min dag, min afton, mitt tal, min sång;

jag visste inte att kärleken skulle ta slut en gång.

Stjärnorna behövs inte; blås ut varenda en.

Montera ner molnen och ta isär solen sen,

sopa ren skogen och töm haven på deras innehåll;

 ty från och med nu spelar ingenting mer någon roll.

 
 
Ingen bild

Anki

21 september 2007 14:49

Men Du stjärnorna behövs väl till hans andra barn ??? Snyft

 
Ingen bild

sis

21 september 2007 16:18

Jag stavade visst fel...luNGt istället för luGnt...och detta är precis vad mina 3or tränar på denna vecka. pinsamt!!! Den där dikten är fin - farfar hade ju delar av den på farmors dödsannons - kommer du ihåg? Har inte pratat med marcus om imorron än. jag ringer imorgon. kram

 
Ingen bild

sis

21 september 2007 16:19

du kollade ju i fel kommentar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 december 2008 14:34

Blir ingen bloggning imorgon eftersom vi håller på att byta internet och är utan just nu. Gott nytt år på ER! ...

Av Sara - 30 december 2008 14:32

Tänket bege mig en snabb sväng till helvetesbirsta och hoppas på bättre hjälp denna gång. Vill ju så gärna ha en systemkamera. Kanske denna blir min idag? då blir det bara hem och lära mig skiten så jag kan knäppa massa fina bilder imorrn!! Tjing tjo...

Av Sara - 30 december 2008 07:15

Julafton blev en lugn tillställning. Slutade runt 16 och då åkte jag och fick lite mat i magen hos min faster och fick även lite julklappar! Sedan åkte jag och hämtade hjärtat i sörnacksta och vi åkte hem och mös tillsammans! Juldagen var  jag ledig,...

Av Sara - 30 december 2008 07:14

Hur firar ni helst nyårsafton? I lugn och ro hemma med dom närmsta.    21.7 % Middag i goda vänners lag.    34.8 % Fest med kompisarna hela natten!    13 % På krogen    0 % I fjällen med skidor och stugfest!    8.7 % Jag firar inte nyår.    8.7 % Nåt...

Av Sara - 24 december 2008 12:44

.. av denna jobbiga arbetsdag... vi har faktiskt haft en himla mysig dag hittills. Julfrukost, grötlunch och sällskapspel som vi fortfarande håller på att beta av. Akuten håller sig hittills (peppar peppar) väldigt lugna. Hoppas att det fortsätter så...

Ovido - Quiz & Flashcards