Alla inlägg under november 2007

Av Sara - 9 november 2007 07:03

Förkylningen håller i sig än, känns nästan som den håller på att bli lite värre igen.. Kanske inte var så bra att sola solarium igår? Men ack va skönt att få lite färg på sin blekfeta kropp!


Har varit lite kaos på mitt nya jobb i 2 dagar. I onsdags funkade inga datorer så vi fick köra på gammalt hederligt sätt och skriva in patienterna med papper och penna.. Igår så blev U sjuk (som är med mej i receptionen) så jag stog här själv på morgonen, som ett frågetecken enda till chefen kom till undsättning och va här med mig. Idag är dock chefen hemma pga att hon inte jobbar heltid. Jag ska alltså vara helt själv... Fast vi har gjort dagen lite kortare så jag hoppas den flyter på...

Igår fick jag höra av chefen att jag hade varit duktig och gjort massa bra saker. Det var roligt!

Tänk, nåt man inte har hört av en chef på 3 år hör man av en annan innan 3 veckor.... Jag föredrar att inte bara höra när man gjort nåt fel...


Igår kväll var jag på hudvårdskväll hos E, har varit förut och tycker inte det är särskillt roligt med sånt där, men tänkte mest att det skulle vara roligt att träffa E och J lite grann..


Ikväll tror jag att jag och C är bjudna på middag hos en kompis till han.

Helst skulle jag bara vilja gå å lägga mig klockan 21 och kurera mig, men man måste väl vara lite social oxå.. man är bara så satans trött när man har haft rethosta hela nätterna i snart en vecka!


Nu ska jag gå å göra vad jag kan av den här dagen, kanske ramlar man ner på arkivet om man får sluta lite tidigare. Hördes ryktas att K skulle gå hem tidigt idag, då kan man ju passa på att hälsa på brudarna.


Ha en bra fredag, det tänker jag ha!


Av Sara - 6 november 2007 18:08

Hmm... hur länge kan jag skylla min dåliga läxläsning på att jag är helt slut i skallen av att ha börjat ett nytt jobb?

Lite till... I helgen SKA jag ta tag i det. Det är bara så! Då ska jag göra:

* Engelska hörförståelse från högskoleprovet

* Bokrecension på en bok som inte ens är färdigläst

* Minst en artikel

* Se Billy elliot?? måste skriva recension på den oxå..


Inte nån idé man planerar nån utgång i helgen... SUCK!!


Går sådär på jobbet. Men det är väl så när man ska lära sig en miljon saker.

Jag gillar att kunna ta tag i saker själv och jobba bort saker som man ser ligger. Det kan man ju inte gra här än. Inte ta några egna initiativ. Ibland känns det mest som man är ivägen. Gillar inte att vara ny..


Att man har varit förkyld i snart en vecka förbättrar väl inte saken. Har lyckats smitta C till slut (det ville jag ju inte) Men han var hemma från jobbet idag. Jävla vekling En liten förkylning har väl ingen dött av, sa jag!!


Nu ska jag hoppa in i duschen, ikväll blir inte många knop gjorda trots att jag hade en del planer på engelska läxa, men nää, jag orkar faktiskt inte.

Jag får lov att ta Svante i hornen i morgon och tala om vad jag har haft för mig dom senaste veckorna! (eller vad jag INTE haft för mig snarare...)

Av Sara - 3 november 2007 07:03

en alldeles för tidig lördag morgon iaf..

Jag & C fick sällskap i sängen runt halv 6 då Ludvig kom. Katten kom i samma veva och där låg jag och hostade! Vid 6 gav sig C iväg på uppdrag. Alltid är det nåt. Minns knappt när han sov ut på en helg senast. Jag har just haft skattjakt med Nelly och väntar på att Ludvig ska vakna. Då blir det frukost och sedan ska vi ut i snön och leka!!


I eftermiddag ska jag ut på graven och tända en superfin lykta som jag köpt. Sen är det kalajs hos paranteserna! Hoppas jag är piggare då...

Av Sara - 2 november 2007 18:29

3 timmar har gått. Barnen har äntligen lugnat ner sig och tittar på bolibompa! Christian oxå...=) Vi fick supergod mat! Vet ej riktigt vad, men nån typ av kyckling inlindat i bacon och nåt i. Ost? gott var det iaf!

Nu ska jag joina dom andra i soffan, kl 20 är det idol som gäller!

Av Sara - 2 november 2007 12:25

God lunch i matlådan idag då jag fick med mej rester hem från mina kära paranterser. Rullader med ädelost å gorgonzola. Mumsigt värre!

Börjar känna mig lite bättre och jag är inte ett dugg orolig för barnen ikväll.

Tror dom kommer sköta sig strålande. Är lite stressad över allt jag ska hinna i morgon men det ordnar sig - det gör det ju alltid!


Nu ska jag skynda mig att röja undan så jag får gå hem nån gång!


Ha en trevlig helg, det ska jag försöka ha!


(På söndag är det Sara som ska spendera dagen med att göra läxa, FY SKÄMS! ligger efter med ett par eller 3 tror jag...inte bra!!)

Av Sara - 2 november 2007 07:26

Gårdagskvällen spenderade jag å syster hos våra paranteser och fick mumsig mat och efterrätt (jag var sjuk så jag fick faktiskt äta trots att det inte var helg) Sedan hem och slocknade rätt tidigt även igår. Man är inte pigg när man har haft feber 2 nätter. Känns inge vidare idag heller. Kallsvettas har ont i halsen och hosta. Suck..

Inte upplagd för det som väntar ikväll och nån fest i morrn känner jag inte heller för. Jag hoppas verkligen jag blir piggare under dagen.

Alvedon, det är grejer det!!


Nu ska jag jobba. Faktiskt! Hoppas vi får sluta lite tidigare idag!

Av Sara - 1 november 2007 07:23

Grattis världens bästa Papi på din dag!!

Av Sara - 1 november 2007 07:19

Inatt har jag legat i feber men plikttrogen som man är står man på jobbet idag oxå. Kanske man inte är van kontakten med patienter på det här sättet? Eller kanske är det alla pengar man tar i varje dag? nåt är det iaf som gjort mig sjuk och jag vill inte vara det! Har lovat att vara barnvakt imorrn kväll och hela natten, känns inge kul med hosta och ont i halsen och feber att passa två barn. Får se hur man mår i morrn.


Angående statssekreteraraffären. Varför blir allt sånt där så jävla uppförstorat? Hur många är det inte som bränner 1000 spänn på krogen varje helg? Ska man inte få dricka alkohol bara för att man är högt uppsatt?

Hur som helst, har inte följt med så noga i det där men jag tycker det är jävligt larvigt iaf.


Nu ska jag gå å jobba lite.

Ovido - Quiz & Flashcards