Alla inlägg under april 2008

Av Sara - 11 april 2008 09:24

Idag är det fredag och då ska jag äntligen få äta choklad ikväll!!

Har längtat hela veckan... den där veckan i månaden

då är jag sugen på choklad,

 mer än vanligt!!

Av Sara - 11 april 2008 07:51

4 dagar i sthlm, inkl en kryssning första helgen i maj.

Satan i gatan vad jag längtar!!

Av Sara - 10 april 2008 11:20

Gårdagskvällen spenderades med att laga supergod kina mat (längtar redan till lunchen) Och sen tog jag en promenad med M. Igår var det tungt runt tjärn. Slöblask överallt. jobbigt. Men skönt när det var över.

Sedan tittade jag i vanlig ordning, med skräckblandad förtjusning på Barnmorskorna.  Jag är ju lite grann livrädd för att föda barn. Jag vet inte varför. Men när dagen väl är det går det nog. När kärringarna som föder barn på TV skriker håller jag för öron och blundar. Men när bebisen väl ligger där ser man att dom redan glömt allt det onda. Sjukt vad kroppen klarar. Christian är inte lika imponerad av det där programmet... undrar varför.. hehe



Imrose vaknade jag innan klockan ringde, det är härligt det!!

Tog en morgonpromenad med M och idag var det inte lika tungt. Trots att vi förbannade detta väder. Det var ju bar mark för en vecka sen!!


Nu är jag på jobbet, i morrn är det fredag och jag LÄNGTAR!! på lördag ska vi bjuda M & B på middag så ikväll är det storhandling på schemat. Ska upp till mor och hämta ett recept på världens godaste efterrätt sedan!! Men det är ju våghalsigt att göra nåt man aldrig gjort förut när man ska bjuda folk på middag. Men får jag till det där, kommer alllt bli så braaaa!!! 

Av Sara - 9 april 2008 09:43

Jag blir så j-a deprimerad av detta väder. I morse var bilen helt jävla snöig för att motorvärmaren inte gått igång IGEN!! (händer bara när det snöat) Sedan såg man ju fan inget och att nån har köpt dåliga vinterdäck till mig har jag väl aldrig nämt förut? bilen for som en liten spottloska på vägen och jag fattade inte varför i hela helvete vi åkte varsin bil i morse när vi jobbar på samma ställe och ska hem båda två efter jobbet. Svor helvete satana. Men jag överlevde ju iaf. C var billig även denna morgon alltså...

stackars karl.


Osså kommer man till jobbet och där ligger en fin liten lapp och väntar att man gjort fel. Å så roligt!!! Denna dag var det nog meningen att jag skulle ligga kvar i sängen känns det som.


Efter jobbet ska vi åkte och lämna en soffa hos svärmor, hämta min istället och åka till mor och far med 8 kartonger som dom lovat att ta hand om. (resten av grejerna får jag väl ha i C´s barack eller nåt...)

Så nästa vecka hoppas jag att jag får skiten städad så jag sen kan lämna bort nyckeln och vara kvitt den där lägenheten!!


Av Sara - 8 april 2008 17:31

har segat ner mig totalt sen jag åt. legat och läst läääänge. Men nu ska jag dra iväg och träna. Ikväll står det Body Jam på schemat.

Och efteråt ska jag sola tror jag!! för det har jag ju alltid sagt.

Bättre att vara tjock o brun än tjock o blek.


Av Sara - 8 april 2008 15:14

Jag hann med allt jag hade tänkt, och lite mer.

Åkte ner på Helex efter jobbet, körde kondis på bandet sedan körde jag rygg, mage axlar och bröst. Sedan kondis lite mer. Sedan gick jag och solade, skönt!! Sedan åkte jag hem och duschade. Sen firade vi Hugo som fyllde 3 år. Han och hans lilla fis till lillebror är såååååå söta!! Sedan åkte jag och C till svärmor och drack kaffe. Sedan blev det bio. filmen var helt klart sevärd!! Varg, med Peter stormare. Om något har den ett budskap! Sedan är det ju så mysigt att göra nåt med sin älskling oxå...


Idag har jag varit ledig och hade en hel hög med uppdrag:

¤ Åka och hämta engelska böcker hos mor o far + skriva ut lite engelska B grejer på datorn. CHECK!

¤ Åka till lägenheten och packa sista kartongen samt städa ur kylen och frysen. CHECK!

¤ Göra klart engelska B projektet till Engelska B. CHECK! (nu ska jag bara rätta det han tyckte var fel och skicka tillbaka)

¤ Träna. (blir ikväll)

¤ Sola (efter träningen)


Nu borde jag sätta mig och göra engelska B recension. Men jag tror jag ska äta och läsa en bok istället. Är ju ensam hela kvällen, kanske jag får nåt vettigt gjort efter träningen?

Av Sara - 7 april 2008 11:44

i sthlm med sis och mor!

TIPS! SJ har nu lagt ut 95 kr resor för sommaren. SKYNDA FYNDA!!

Vi bokade första helgen i juli och då fanns det. Toppen!!

Slipper gatufest hysterin oxå. Kommer nog dock gå ner nåt tidigare under veckan och käka så man får känna av lite av stämningen, om vädret tillåter förstås. Vädret är ju viktigast av allt under gatufesten..


Sen så hoppas jag att jag tar mig ner första helgen i maj då det är en superkryssning på G! Och i slutet av maj/början av juni ska jag försöka släpa ner M & J på en tjejhelg med massor av bravader!


Nu ska jag jobba lite. sen är det träning på schemat och sen hem, duscha, ner till Hulinder/Pettersson och fira storgrabben 3 år. Och sen ska jag och hjärtat på bio och se Varg! tror den är bra jag...


Imorrn är jag ledig. Satan i gatan vad jag längtar. Då ska jag få fingrarna ur och göra helst 2 uppgifter till engelskan!!

Av Sara - 5 april 2008 12:25

Satan i gatan vilken rolig kväll vi hade igår. Jag, A*2 gick på stadshuset och käkade buffé och drack lite. Sedan släntrade vi bort till Club Dalton och hugg ett bord där vi satt resten av kvällen. M & J mötte upp oss, vilken var mycket trevligt!

Det ena efter det andra rann ner i strupen och jag och M sjung karaoke. småjobbigt då vi gjorde ett riktigt crapigt framträdande(?)


Hur som helst så slutade kvällen med att vi hoppade in i en riktigt skabbig raggarbil och tog en sväng med grabbarna, sedan skjutsade dom ut oss på landet. Det var en ruskigt kul avslutning på kvällen. Det ska vara lite tok oxå!!


 I morse var man dock inte lika kaxig när man vaknade. Det känns i skallen att det var fest igår...

Nu är jag på jobbet och här ska jag vara till 19. Kännns småtungt.

A har åkt och köpt Kebabtallrik. Mums.

Ikväll när jag kommer hem är äntligen hjärtat hemma.

Så ikväll blir det en riktigt lugn kväll med mys och gott att äta. 

Ovido - Quiz & Flashcards