Alla inlägg under januari 2007

Av Sara - 11 januari 2007 18:23

Jag håller på att bli gammal!! Vem fan säger hejdå när man möter en person? Jo, en väääldigt gammal människa. Jag gjorde det idag. Skrämmande tanke.Insåg även idag att jag inte kommer kunna söka utbildningen jag vill gå förren -08 eftersom jag inte har tagit mig i kragen och läst Engelska B. Kuk. Har sagt i 100 år att jag ska göra det men aldrig tagit mej tid. suck. får bli i höst då.dags å gå hem. snart.

Av Sara - 10 januari 2007 11:26

Det var givetvis Rix FM jag var med på. Och ja Terese, det är förfärligt att höra sin röst på Radio osv.. Tror ingen skulle ha kännt igen min röst även fast dom lyssnade!Lunchtajm!

Av Sara - 10 januari 2007 08:34

Gårdagen började på språng redan klockan 08.00 trots att jag var ledig. Ner i tvättstugan och sen upp. Började städa, ut med julen, byta gardiner, Göra iordning paj inför kvällsbesöket. Pappa kom och hjälpte mig med handling, som jag hade glömt (glömmer man inte alltid nåt när man ska handla mat?) Klockan 12 kom Elin och hennes lilla knodd Douglas. HUUUUR SÖT SOM HELST! Fast jag känner samtidigt att jag absolut inte känner mig redo för en liten bebis själv. Skönt att ha den insikten iaf. Vill göra mer. Plugga, men framför allt resa! Medans jag höll på att städa på morgonen lyssnade jag i vanlig ordning på radion. Dom började prata om julstädning och tyckte man skulle ringa in och säga när man själv tycker att man får städa bort julen. Jag ringde. Pratade i direktsändning. Och fick en skiva. Varför? Hade väl lite att göra helt enkelt. Men det var väl ungefär det enda roliga som hände igår. Iofs kom tjocka släkten på kvällen och åt av alla mina pajer. Alla var nöjda. Jag oxå. Efterrättspajen blev extra god. Ananaspaj. Kommer bli en favorit i sommar. Om det nu blir sommar nån gång..Har återigen, i ungefär samma tidpunkt som förra året kommit ner i nån jobbig svacka. Inge kul att gå till jobb längre. Kort stubin. Vill bort. Till värmen. Måste vinna pengar. Som våra planer ser ut nu så åker vi i april. Men frågan är om plånboken håller med oss. Hoppas. Annars vill inte jag veta hur sur jag är lagom till maj. suck. Mitt tålamod med en person tryter. Är vissa människor helt okapabla att lära sig vissa saker? Ibland lessnar jag på att förklara saker om och om igen. När en person gör samma fel om och om igen och inte verkar tycka att det är nåt fel. SUCK!Har öven kommit in på pluggning igen. När jag hade turism som tillval på gymnasiet var jag väldigt intresserad av att bli resesäljare. Det intresset vaknade för ett tag sen. Har kollat upp lite. Ska till en handledare på komvux för att se om jag måste komplettera med nån eller om jag kan söka redan till höstterminen -08. Stockholm iså fall. Hoppas. dags att plugga nu snart om man ska göra det.Nu ska jag sluta sura och börja jobba. Ikväll är det stenhårdträning som gäller. Provade en skjorta igår som jag använda i somras. Skrämmande tanke att det kan gå så fort åt fel håll. Suck igen. dubbelsuckHejpa!!!

Av Sara - 8 januari 2007 15:11

Jobbat och slitit som ett djur mest hela helgen ( som vanligt låter det mer än det är) Överlevde dock och det kändes riktigt skönt med en lugn helg utan alkohol och stoj. På fredagen var vi på bio sen på lördagen var det bara filmkväll med alla tillbehör. Filmen var dock inte så bra, vi såg she´s the man, och var väl ungefär vad man kan vänta sig av en high scool film.Ikväll blir det träning sen ska jag baka paj mest hela natten känns det som! Imorrn har jag tvättstuga + att man måste göra en riktig storstädning när Elin och douglas kommer på dan, man kan inte ha en liten knodd krypandes på golvet om det är skitigt!På kvällen kommer tjocka släkten som ska fira mig och jag ska bjuda på mat och efterrätt. hoppas jag inte är sån tidsomptimist och att jag hinner allt jag planerat... puuuuh!I söndagskväll såg jag på I en annan del av Köping. Handlar för er som inte vet om 4 förståndshandikappade på en gruppboende. Tobbe (längst tv) Älskar Kaffe och har alltid ont nånstanns, oxå svär han mest hela tiden! Micke har down syndrom så han har man svårt att höra vad han säger men han säger "kärlek" och "pappa" hela tiden! Linda är hon som pratar i programmet och hon är även Filip Hammars stora syster och det är han som dragit igång programmet. Hon påminner väldigt mycket om min moster och är hur härlig som helst! Glad hela tiden! Sedan har vi Micke, Han är stor och lugn och verkar gilla Linda. Och om programmet fortsätter vara så charmigt som det första avsnittet var gjort kommer detta bli en favorit för mig. har ju själv en moster som är förståndhandikappad och man ser många likheter och jag känner att det skulle vara underbart att jobba med dessa människor som har så härliga personligheter. Ser fram emot nästa avsnitt!

Av Sara - 6 januari 2007 10:38

Firar med att vara på jobbet.. jeje, jag klagar bara.. det låter värre än vad det är. helt okej att jobba endå. har ingen lust att fira nåt iaf. Det får vänta ett par dagar. Första grattis messet kom från Erika klockan 02:10. Riktigt gulligt SMS, jag är tydligen en av dom bästa hon vet.. =) Sedan kom nästa från pappsen, han önskade sin lilla humla en bra dag. Han kom dock och skjutsade mig till jobbet i morse, skönt att slippa stressa till buss i denna halka! Hade planer på att gå till jobbet i morse men när jag kollade ut och såg isgatan avstod jag.Igår var jag, Eve, Madde, Linnea och Moa på bio, vi såg Underbara Älskade med Michael Nyqvist, Den var helt okej! Fast jag hade endå sett fram emot att se the Holiday, så jag ska försöka få med Anna på den nånting. Kanske nästa helg?Nu ska jag jobba, fast bara lite, det är ju trots allt min dag idag! =)

Av Sara - 5 januari 2007 13:46

Fredag och jobb hela helgen framför mig.. suck! Ikväll blir det dock bio som det verkar, ska gå å se på Kärleksdravvel, The Holiday. Har hört att den ska vara bra så det återstår att se. Imorrn jobb och på kvällen är jag fortfarande öppen för förslag. ;)På tisdag ska jag få fira min födelsedag, på dagen ska elin och douglas komma på dagen och fika lite har inte träffat han sen BB, nu är han ju stora killen!Sedan kommer La familia på kvällen och fika och firar mig? eventuellt..=)Fortsätta jobba..

Av Sara - 3 januari 2007 12:43

Dom flesta verkar längta efter sommaren nu.

Ny omröstning.

Rösta rösta rösta

Av Sara - 3 januari 2007 12:29

Hemkommen igårkväll från vemdalen, sliten som få. Tre dagars fest tar hårt på min gamla(?=) kropp. For upp lördag förmiddag, jag och Madde höll oss från cider till Ånge ungefär, sedan fick vi tillåtelse av chauffören Eve att det var OK att börja dricka. Gött. Väl uppe hann vi aldrig ner på after skin utan vi gjorde oss iordning och fortsatte festa i våran lilla stuga, som för övrigt låg mycket bättre än våra tidigare stugor.Blev en riktig dunderfest med folk från alla möjliga stugor. Soffan pajade och några glas. Nyårsaftons morgon vaknade vi pigga (inte alls) och gav oss ut i strålande solsken och ett kritvitt landskap, vackert! Vi åkte lite pulka och njöt bara av lite frisk luft. in och käkade lunch sedan var det på flaskan igen. Ner på after skin. Lätt det roligaste på hela resan! hur mycket folk som helst och alla var på strålande humör + att stand ut blakk gjorde den bästa spelningen jag sett med dom, helt grymt!Den här dagen hann man bli både bakis, full och bakis igen för när man skulle komma igång på kvällen tog det emot lite grann, men det gick ju bra trots allt, för 1 gång skull var alla samlade på tolvslaget, vi drack champagne och fick även -07:s första hångel! hallelulja!Gick hem vid 02.00 i tron om att klockan var mycket mer! Var ensam i stugan ett bra tag. Hann fika och gå å lägga mig innan alla ramlade in i stugan, och inte var dom ensamma. jaha, dags för efterfest då. Pallra sig upp ur sängen och satt och snacka skit till tidiga morgonen.Måndag morgon tog vi oss ut relativt tidigt igen och promade lite och njöt av vädret. Tog sittliften upp till toppen och drack varmchoklad, LOVELY!Den här dagen var jag nog en av dom piggaste. Insåg att jag hade lite cider kvar. Onödigt att släpa hem igen, lika bra att dricka upp det! Osså var det ner på after skin igen. Denna gång (dagen efter nyårsafton och dom flesta åkte og hem) var det ett annat band som spelade och inte lika mkt folk. Vi hade dock roligt och fick med nästan hela stället på tongadans, finns på film! =)Kvällen blev dock lugn, tog oss ut en sväng på krogen men gick hem tidigt.Det var min nyårshelg i vemdalen, och det blir ju bara bättre och bättre för varje år som går! Så jag ser definitivt fram emot nästa år.Nu är det bara att hoppas vi slipper räkning på:1.soffan som vi spikade ihop i panik.2.bordet som bara hade 1 av 4 hjul kvar men vi la bordet på dom iaf så det såg ut som bordet var helt.3. En jäkla massa vinglas, dålig kvalite!4.Jag tror 1 lampskärm gick oxå.Nu börjar alltså 2007 och nya möjligheter!Mitt nyårslöfte är att våga ta lite risker.återstår att se vad som händer.

Ovido - Quiz & Flashcards